Când începe construcţia Şoselei de coastă

Când începe construcţia Şoselei de coastă
Când începe construcţia Şoselei de coastăA născut multe scandaluri, a fost tergiversată şi amânată ani de zile, a fost desenată şi proiectată pe bani frumoşi, dar se pare că a venit şi timpul ei. Este vorba despre Şoseaua de coastă, visul primarului Constanţei, care ar putea deveni, în sfârşit, realitate. A primit în sfârşit, toate avizele şi autorizaţiile, şi în primăvară se vor turna primele betoane. Lucrările vor începe, într-o primă fază, din zona de acces în Portul Tomis.
Şoseaua de coastă va lega, iniţial, Portul Tomis de strada Mihai Eminescu şi abia peste câţiva ani ar putea ajunge în Mamaia. „Urmează să demareze prima etapă a Şoselei de costă. Aceasta va pleca de la Amiralitate (Comandamentul Marinei), va trece prin faţă pe la terenul împrejmuit de Fin.Co.Ge.Ro de pe Plaja Modern şi va urca până la strada Mihai Eminescu”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, directorul executiv al Agenţiei Judeţene pentru Protecţia Mediului Constanţa, Lavinia Monica Zaharia. De altfel, strada ce va lega Plaja Modern de strada Mihai Eminescu este prevăzută în proiectul investitorilor italieni, dar, conform contractului, ea trebuie construită de Primăria Constanţa.

În această primă etapă, Şoseaua de coastă va avea o lungime de aproximativ 2,6 km. Va fi refăcută şi infrastructura de acces în Portul Tomis, reabilitându-se drumul deja existent de la Amiralitate, pe o porţiune de 860 de metri, până la zona unde şoseaua se desparte în două bretele, pe sensuri diferite.

Două parcări şi iluminat stradal nou-nouţ
De asemenea, în cadrul proiectului se va face amenajarea urba-nistică a zonei, constând în amenajarea de spaţii verzi, reîmpărţirea spaţiului existent şi crearea unei parcări cu o capacitate de 215 locuri.
Chiar la intrarea în Portul Tomis, lângă Comandamentul Marinei, va fi reamenajată parcarea deja existentă, dar şi porţiunea verde, pentru a facilita accesul autovehiculelor. Alte aproximativ 60 de locuri de parcare vor fi dispuse de-a lungul Portului Tomis. Reabilitarea zonei include şi înlocuirea iluminatului stradal existent. Pe o distanţă de aproximativ 400 de metri acesta va fi înlocuit în totalitate, fiind introduse reţele subterane. Vor fi plantaţi stâlpi de 6 metri înălţime către partea carosabilă, la o distanţă de 25 de metri unul faţă de celălalt.

Zonă Bellevue la Soleta
Pe al doilea tronson va fi ame-najată încă o parcare şi va fi realizată zona Bellevue, pe faleză, între strada Mircea cel Bătrân şi bulevardul Ferdinand. De ase-menea, va fi reabilitată zona pietonală, ce va fi restructurată pe zone de interes. Vor fi construite rampe pietonale ce vor face legătura între Plaja Modern şi zona Bellevue şi un ascensor cu plan înclinat, în dreptul Bulevardului Ferdinand, pentru a facilita accesul persoanelor cu dizabilităţi. Cel de-al treilea tronson va cuprinde un sens giratoriu şi o stradă de legătură cu strada Mihai Eminescu.
Potrivit celor mai recente declaraţii ale primarului Radu Mazăre, tronsonul al doilea şi al treilea vor fi realizate abia după încheierea lucrărilor de refacere a falezei şi plajelor, lucrări ce vor fi realizate de Administraţia Naţională de Apă „Dobrogea Litoral”.

Ale cui sunt terenurile de sub Şosea
Este deja de notorietate că realizarea şoselei de coastă a provocat destul de multe controverse. Fostul director executiv al Agenţiei Judeţene pentru Protecţia Mediului Constanţa, Senol Zevri, a refuzat o perioadă îndelungată să acorde avizul favorabil pentru construcţia ei. Acesta a susţinut că lipsesc din documentaţia de avizare mai multe documente, dar şi că „potrivit datelor de la Oficiul de Cadastru şi Pu-blicitatea Imobiliară Constanţa, o mare parte a terenurilor pe care se va construi sau din imediata apro-piere a Şoselei de Costă aparţine firmei «Habitat şi Ambient», cunos-cută în Constanţa ca fiind «firma lui Mazăre»”.