Teatrul de Stat deschide agenda culturală constănţeană

Teatrul de Stat deschide agenda culturală constănţeană
Dacă prima revedere pe 2013 cu artiştii Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski” este programată pe 11 ianuarie, de la ora 19, pe ritm de valsuri, polci şi marşuri celebre din repertoriul concertelor de Anul Nou, sub bagheta maestrului Radu Ciorei, Teatrul de Stat deschide agenda culturală constănţeană sâmbătă, 5 ianuarie.

De la ora 19, constănţenii care s-au săturat să tot butoneze telecomanda în căutarea unor emisiuni şi programe care să nu trateze aceleaşi şi aceleaşi subiecte tocite, precum scumpi-

rile de anul acesta, sunt aşteptaţi să ia loc în fotoliile teatrului pentru a viziona spumoasa comedie „Scaiul” de Georges Feydeau, în regia, traducerea şi adaptarea regretatului Ion Lucian. În distribuţie îi reîntâlnim pe Dana Dumitrescu, Mihai Sorin Vasilescu, Cosmin Mihale, Adrian Dumitrescu, Ileana Ploscaru, Iulian Enache, Dan Cojocaru, Laura Iordan, Loredana Marilena Luca, Maria Lupu, Remus Archip, Alexandru Mereuţă, Andrei Cantaragiu, Laura Crăciun, Gelu Ciobanu, Emil Băncilă, Dănuţ Capră, Ion Mandache.
Duminică, 6 ianuarie, de la ora 19, o parte din actorii distribuţiei din „Scaiul” vor reveni pe scenă pentru a le oferi şansa spectatorilor constănţeni de a se reîntâlni cu o capodoperă caragialeană „Năpasta”.
Piesa, în regia şi adaptarea lui Sorin Militaru, este de fapt o dramă în două acte, care prezintă la prima vedere structura unei drame poliţiste, însă care ascunde pe parcursul ei o mulţime de procese psihologice şi pasiuni puternice, şi îi are în distribuţie pe Cosmin Mihale, Adrian Dumitrescu, Marian Adochiţei, Dana Dumitrescu, Remus Archip.
La premiera de anul trecut, din luna octombrie, tânărul actor Marian Adochiţei s-a remarcat prin întruchiparea cu mult talent a unui Ion adevărat, chinuit de întrebări şi de o experienţă traumatizantă, un Ion nebun şi speriat, credincios, dar şi răzbunător. Spre deosebire de comedia „Scaiul”, drama „Năpasta” este un spectacol care necesită o anumită stare a spectatorului, o trăire mai aparte.